יום שלישי, 29 בינואר 2013

בחירות 2013

בחירות 2013
ביום שלישי 22.1.2013 נערכו הבחירות לראשות הממשלה. בנימין נתניהו הוא נבחר שוב לראשות הממשלה. למלגה יש עתיד אשר הוקמה לא מזמן היו 19 מנדטים, העבודה עם 17 מנדטים, ש"ס והבית היהודי עם 12-13 מנדטים, מרצ עם 7 מנדטים ומופז לא הצליח לעבור את החסימה.
מאמרים:
 ראש מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נאם לראשונה מאז פורסמו מדגמי הבחירות האחרונים. "לפני עשר שנים בדיוק, ב-2003, בלילה כמו הלילה הזה, ישבתי בבית הוריי בזמן ששודר מדגם הטלוויזיה ובעשר בערב, בדיוק כמו היום, עלו הגרפים הצבעוניים והכריזו ששינוי, המפלגה של אבא שלי זכתה ב- 15 מנדטים וכולנו קפצנו וצרחנו והתחבקנו. ואז גילינו שאבא נשאר לשבת בכורסה שלו. הוא נראה רציני ומהורהר וכמעט עצוב, ופתאום השתרר שקט ושאלתי אותו 'מה קרה?'. הוא אמר 'כרגע הבנתי את כובד האחריות שנחתה עליי'. אני לא הבנתי אותו אז, חשבתי שמותר לשמוח קצת, אבל אני מבין אותו הלילה. אחריות כבדה הונחה על כתפינו.
מדגם הבחירות של ערוץ 2 עודכן על פי תוצאות האמת, לאחר שנספרו מעט יותר מ-600 אלף מקולות המצביעים. על פי התוצאות המעודכנות, הליכוד ביתנו זכתה בשני מנדטים נוספים ועלתה ל-33, יש עתיד איבדה מנדט אחד ותקבל 18 מנדטים. מפלגת העבודה איבדה מנדט גם היא ותקבל 16, ואילו ש"ס שומרת על כוחה עם 12 מנדטים. הבית היהודי מאבדת מנדט עם 11 מנדטים, וגם מרצ עם 6. יהדות התורה מתחזקת ל-7 מנדטים והתנועה עם 7 מנדטים. חד"ש עם 4 מנדטים, בל"ד ורע"מ-תע"ל עם 3 מנדטים כל אחת. הסוקרת מינה צמח ציינה כי מפלגת קדימה נמצאת כעת קרוב מאוד לאחוז החסימה. לפי המדגם המעודכן, מפת הגושים היא 63 מנדטים לגוש הימין ו-57 לשמאל.
יו"ר ש"ס אלי ישי שוחח הלילה עם ראש הממשלה נתניהו, עם ראש מפלגת העבודה יחימוביץ', עם ראש מפלגת יש עתיד לפיד ועם יו"ר הבית הלאומי בנט. ישי ייפגש מחר (חמישי) עם נתניהו וצפוי להיפגש עם ראשי שלוש המפלגות האחרות בהמשך השבוע.







https://www.youtube.com/watch?v=_vpekg31FVY https://www.youtube.com/watch?v=tuIR-ue4cLg https://www.youtube.com/watch?v=ntItSIV8tus





















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה